100430

Håller på att packa ihop mina grejer i lägenheten och det tar ju fan ALDRIG slut! Shit alltså.. ser verkligen ut som ett bombnedslag här. Så på ett sätt är det ju bra att vi har kvar lägenheten i två månader till så att man har tid att rensa och städa i lugn och ro..
Så imorgon bär det av till tokstan och mina nya lägenhet. Läskigt. Jag har ju aldrig bott helt själv förut :O Men det ska väl gå bra får vi hoppas..

Kommer även åka förbi Sandra & Andreas imorgon, ska nog köpa deras soffa. Resten av grejerna som jag och A haft tillsammans kommer jag ta sålänge då han flyttar till sin brorsa sålänge. Ett soffbord måste jag dock få tag i rätt snabbt. Plus en massa andra grejer så att vi kan dela upp allt.. IKEA någon?

100426

Nu har jag jobbat första dagen. Gick ganska bra ändå. Känns som om man inte ens haft semester.. fyfan. Ingen rolig känsla.

Imorgon skulle jag behöva träna. Frågan är om jag orkar upp i tid nu när jag fortfarande är inställd på amerikansk tid. Sen skulle jag verkligen behöva packa. Skulle ju köpt flyttkartonger idag men självklart var de slut.. Det är så svårt att få någonting gjort när man inte har kartonger att packa i. Hm.

Jaha ska väl försöka sova.. inatt gick jag och la mig vid ett typ, somnade inte förrän fyra-fem.. hur kul är det då :S

God natt!

(nu kommer min blogg bli sådär tråkig igen, man tar ju inga bilder i vardagen?! glömde kameran i lördags också, så inte ens några festbilder!)

Hemma igen..

Nu är jag hemma i Sverige igen. Känns faktiskt ganska trist.. Även om det är skönt att komma hem så ville jag inte. Jag måste åka tillbaks snart igen. Funderar på att dra ihop ett gäng tjejer och dra till Miami nästa år kanske, säg till om du är sugen :)

Imorse hade jag ställt klockan på 10, måste ställa om kroppen eftersom Florida ligger 6 timmar efter oss. Jag var inte så trött när klockan ringde men ändå gick jag inte upp. Skönt att ligga och dra sig liksom.. jo tjena, jag blev rejält trött sen så jag kom inte upp förrän 12 ändå.. Skit.
Igår somnade jag på soffan när jag kom hem, sen hade A kommit hem från jobbet och hälsat på mig, dragit mig i tårna och allting men ingen reaktion från min del.. Så han satte sig vid datorn, gjorde kaffe och kom tillbaka efter typ 40 min. Då vaknade jag. Haha, lite läskigt att vara så borta ju. Inte höra ett ljud när någon kommer in i lägenheten och till och med drar en i tårna?

Nu har jag precis käkat frukost och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jo, jag måste verkligen börja packa. Flyttar ju fan nästa helg. Har nog inte riktigt fattat det än. Men först måste jag ha flyttkartonger. Ska åka till pappa och kolla om han har några.
Jag borde träna. Jag borde röra på mig. Jag borde träffa lite vänner. Men jag vet inte vad det är med mig, jag känner mig nere och orklös. Katri frågade om jag vill hänga med ut ikväll. Jag vill, men ändå inte. Jag vet inte hur jag ska göra.. Bläää. Och vad ska man ha på sig isf? Jag får egentligen inte ha något tajt över tatueringen. Men den sitter ju på benet. Vad ska jag ha då, mjukisbyxor eller? Skulle inte tro det va.. Barbent känns väl lite väl. Ingen Florida-värme här inte :)

Gaah, nu ska jag ta tag i mig själv och göra något vettigt.

Sakna..

100422

Just nu sitter vi på flygplatsen i New York. Vårat plan ska lyfta om fyra timmar. Är det tänkt iaf, vi läste nu på Arlandas hemsida att de planerar att stänga igen klockan 22.00. Fan jag vill inte fastna här!!! Vi frågade redan nere i Florida om vårat plan skulle gå som planerat och de svarade att idag är första dagen som alla flighter verkar gå som vanligt igen. Tills nu alltså.. när vi har kommit upp hit. Hade ju velat vara kvar nere i värmen..

Nu gick pappa iväg för att kolla om de har någon mer information.
Igår var jag & pappa och tatuerade oss på Miami Ink. Jag hade med mig en ritning som jag ville ha på benet men de ville inte göra den så liten pga av alla detaljer. Så då fick jag panikbestämma mig för en annan tatuering ist.. Jag vet inte om jag är heeelt nöjd med den men jag måste bli för det är lite sent att ångra sig nu haha.. Tatueringen i sig är fin men den passar inte så bra in med den första jag har.. Aja, så kan det gå :) Jag har iaf gjort den på Miami Ink, bara det är ett minne för livet!
Vi kom dit vid elva-halv tolv tiden och de började skissa på pappas tatuering medan vi gick för att ta oss något att äta. Sedan satte sig pappa och jag och blev båda tatuerade. Jag blev klar efter drygt en halvtimme kanske medan pappas tog 5½ timme.. Så under tiden satt jag i deras sköna soffa, snackade med grabbarna i studion, de bjöd först på kakor, sedan kom nästa med choklad och sen fick jag smaka på en av killarnas kanel och honungsvatten haha. "Mmm, you have to taste this!". :D
Lite senare frågade en av killarna om jag ville låna hans dator för att kolla facebook eller nåt och det tackade jag ju inte nej till! Sen bad han mig att lägga till honom som vän, sagt och gjort nu är vi vänner på fejjan. Guy Waisman heter han, jag vet inte om han varit med i tv-programmet men både jag och pappa kände igen honom så han kanske har gästspelat lite eller nåt, jag vet inte.
Lägger upp bilder senare.

Efter en heldag på Miami Ink så gick vi till en italiensk restaurang och käkade i hettan. Då började man verkligen få ångest för hemfärden.. Sakna!

Nu kom pappa tillbaks och än så länge så är flyget inte inställt. Bara att hoppas att det inte ändras! Om vi blir ombokade kan vi få vänta upp till två veckor på att få komma hem. Och det har jag inte råd med kan jag ju säga..

Nu ska jag gå iväg och ta lite att äta, vi har pass till The President Club och där är det gratis mat och bar! Lyx.

100420

Idag har vi haft fint väder! Det är inte förrän nu vid 19-tiden som regnet börjat falla igen.

Imorse klev vi upp tidigt för att åka ut till Frank. När allt var klart med hästarna så åkte vi ut med båten för att fiska. Direkt när vi gett oss av så såg vi en stor alligator solandes uppe på land. Tyvärr fick jag inget kort på just den. Vi åkte en bra bit och fiskade på lite olika ställen men ingen större fiskelycka ville infinna sig. Jag gav upp ganska snabbt och koncentrerade mig på att käka frukt och snacks samt sola mig lite. Pappa och Frank fortsatte med fiskandet och pappa fick några napp men ingen fisk höll sig kvar upp i båten.

Däremot fick vi uppleva lite annan "fiskelycka"..
Vi såg massa alligatorer och när pappa höll på att veva in sitt flöte så angrep en alligator plötsligt flötet och betet! Det var häftigt att se, men man blev lite smånervös när en 2,5 meter best följer efter betet mot båten... Pappa berättade att han hann tänka "Vad gör jag när jag vevat in flötet och alligatorn är framme vid båten?"
Haha, ja vad gör man om man får en alligator i knät.. ingen liten heller. Vi fick iaf spara flötet som souvenir då det har bitmärken på det :)

Alligatorn påväg mot flötet..

Attack!

Tugga lite..

Såhär såg betet ut efteråt, inte så illa tilltygat ändå.

Lilla söta kissen i stallet.

Efter fiskeäventyret så var det meningen att vi skulle hem till hotellet och duscha och sen fara vidare till Miami Ink men jag fick sån jäkla huvudvärk och mådde skitilla så jag var tvungen att ta en ipren och lägga mig för att vila. Sen blev det försent (tatueringen som pappa ska göra kommer ta några timmar). Så vi satsar på att åka dit imorgon tills det öppnar ist.

Nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, käkade lunchresterna från igår förut så ut och äta behöver vi inte. Och mörkt har det hunnit bli så någon promenad på stranden blir det nog inte heller. Tror det har slutat regna nu iaf.. Och det är ju ändå jäkligt varmt här även om det regnar och är halvtaskigt väder ibland. Runt 25 grader har det legat sen jag kom hit.
Hmm, vi ska nog iväg och handla lite iaf. Måste handla vatten då det är slut. Sen ska jag köpa mer lotter.. Vinsten om man vinner ensam är på 2 MILJARDER och drygt 500 MILJONER kronor.. fattar ni hur mycket det är? Inte jag! Tänkte spela lite för jobbet också (vi spelar varje vecka för 150 kronor). Om vi vinner pengar så har vi bestämt att vi ska göra något roligt tillsammans för de pengarna. Ja mycket roligt kan man ha med de pengarna.. haha. Nej, nu ska jag sluta drömma och hoppa in i duschen.

Puss!

100419

Igår hade vi riktigt skitväder. Gick en timmes promenad på stranden medan det var uppehåll, sedan gick vi och käkade lunch på en sportbar här i närheten. Sedan vräkte regnet ner resten av dagen/kvällen.

Vi bestämde oss för att åka till shoppingcentret idag igen då det skulle vara dåligt väder idag igen men det var mycket bättre väder idag. Solen sken långa stunder. Självklart är man inomhus då.. Det första jag gjorde när vi kom dit var att gå in i en nagelsalong för jag skulle kolla på ett nagellack. Och vips så hade jag hamnat i manikyrstolen.. Fick naglarna fixade och sen gick vi och shoppade lite. Det blev en skjorta och en kjol för min del. Sen gick vi och käkade på The Cheesecake Factory. Det blev pasta för min del och sen en fet cheesecake till efterrätt såklart.. Vi fick med oss massa doggybags så vi har middag och efterrätt för imorgon med haha.

Efter det åkte vi vidare till en motorcykel butik/verkstad där de bygger och lackar motorcyklar. Jag är inte så värst intresserad av såna grejer men till och med jag blev impad. :) Fasiken vilka häftiga lackeringar..

Sedan drog vi vidare till Frank, försökte skriva ut lite bilder på tatueringar som vi ska göra på Miami Ink imorgon eller på onsdag. ;) Det funkade dessvärre inte, men eftersom vi ändå skulle vidare till Martha så fick vi skriva ut dem där ist. Så snart ska jag tatuera mig igen! Hoppas innerligt på att det blir Darren som tatuerar mig men chansen är väldigt liten. Men brorsan fick däremot Darren så chansen finns ju iaf..

Nu ska måste jag sova, vi ska upp tidigt imorgon då pappa ska hjälpa Frank att träna några hästar och sedan blir det en fisketur och förhoppningsvis lite alligatorsafari ;)

God natt!

100417

Har försökt blogga ett par gånger sedan sist utan lyckat reslutat. Internet uppkopplingen har varit väldigt segt på hotellet vi bott på. Får se om jag lyckas få upp några bilder nu för denna internetuppkoppling verkar inte heller vara det snabbaste tyvärr.

Vi åkte upp tillbaks till Fort Lauderdale från Key West i onsdags, tog in på ett hotell där och for vidare och hälsade på en god vän till familjen, Frank. Vi lånade hans golfbil och åkte iväg till en liten sjö och letade efter sköldpaddor och alligatorer. Såg ett par sköldpaddor men det var ganska blåsigt så alligatorerna höll sig borta denna gång.
Häromveckan när pappa stod i vattenkanten och fiskade så hörde han plötsligt hur någonting grymtade någon meter ifrån honom. Det visade sig vara en alligator.. Det är faktiskt en ganska vanlig syn här, vi har sett alligatorerna varje gång tidigare när vi har varit här.

Våran fräscha bil!

I torsdags låg vi vid poolen, träffade några damer som verkade väldigt intresserade av pappa haha. De fick mig som bihang.. höhö. Tog en promenad längs den oändligt långa stranden tillsammans med dem och sedan tog vi en drink tillsammans. De ville även att vi skulle följa med ut och dansa på kvällen men vi avstod.

I fredags började en stor beachvolleyboll turnering nere på stranden som vi satt och kollade på. Turneringen direktsänds på ESPN hela helgen så om ni har kanalen så får ni hålla utkik efter mig ;) Riktigt skoj faktiskt, bra matcher med snygga lättklädda människor! :)

På kvällen gick vi till en restaurang som heter Bubba Gump. Någon som sett Forrest Gump? Japp, då vet ni nog vad jag menar :)

Beachvolleyboll match!

Dessa skyltar stod på borden på restaurangen. Om man ville att servitrisen skulle komma så vände man bara på skylten så stod det "Stot Forrest Stop". Funkade skitbra, de var där på en sekund!

Jag som Forrest Gump ;)

Idag har vädret varit sisådär. Vi var dessutom tvungna att flytta då pappa fick jätteont av sängarna på förra hotellet. Så vi har letat hotell halva dagen, alla hotell var fullsatta.. Tillslut fick vi ett rum, inte där vi ville egentligen men men. Det ligger iaf precis vid havet så det är ju bra.
Imorse sprang jag faktiskt en runda på stranden vid sjutiden. Huuuuur skönt som helst. Lyssnade musik och bara njöt.. Kollade ut över havet, fiskepiren, surfarna och morgonsolen som värmde... Gud så najs.
Sedan när vi flyttade så måste jag glömt min sladd till iPoden för nu hittar jag inte den :( Jag MÅSTE ha den, nu är batterierna snart slut och jag klarar mig inte utan den! FAAAN.

Ikväll har vi varit i Sawgrass Mills, ett enormt shoppingcenter. Käkade middag på Rainforest Café och sedan gick jag till Victoria's Secret och köpte ännu mer underkläder.. :) Mötte upp pappa en timme senare och då orkade han inte gå mer.. då hade jag hunnit gå i TVÅ affärer haha. Jag ska tvinga dit honom igen någon dag.
Vem vet, vi kanske får ännu fler dagar här nu pga vulkanen på Island. Alltså.. Det skulle vara skönt med några dagar men inte mer! Jag ska ju flytta första maj och allt.. Gaah, panik!

Detta blev ett långt inlägg, ska försöka uppdatera oftare så att jag slipper dra flera dagar tillbaks :)

Ciao.

100413

Idag har det varit en riktig slappardag. Det skulle ju bli dåligt väder men ack så fel de hade! 30 grader varmt och växlande molnighet. Helt perfekt när man ligger på stranden! Lyckades bränna mig på flera ställen, dels bröstet där jag alltid bränner mig (smörjde in mig med solskyddsfaktor 30 flera gånger) men sen konstigare ställen som ena låret och ena knät (?) Solen verkar alltid hitta ett nytt ställe på kroppen att bränna.
På stranden blev vi riktigt uppassade, han som har hand om solstolarna kom först och delade ut frysta handdukar som man kunde svalka sig med. Någon timme senare kom han med glass. Inte dåligt va?

När vi legat på stranden halva dagen så tog vi en tur ner till Southernmost point. Alltså sydligaste punkten i USA. Härifrån är det endast 90 miles (ca 15 mil) till Kuba! Om inte jorden hade varit rund så hade man sett dit :)

Sedan gick vi och tittade lite i affärer och annat smått och gott. Tog en öl (jag en cola eftersom jag glömde leget) på Sloppy Joe's Bar. Det är tydligen en världskänd bar, då det var författaren Ernest Hemingway's favoritställe.

Ikväll gick vi ner på "strippen" igen och käkade på en restaurang som hade sååå god skaldjurspasta. Fyfan, blev så mätt att jag mådde illa.. Den bestod av pasta, jätteräkor, musslor, krabba och hummer.. sjukt gott om man är skaldjursfantast som jag :)
Sedan gick vi och letade Dragqueens - Key West är känt för sina Dragqueens och deras shower. Det var ganska tidigt på kvällen men en transa såg jag! Sedan såg jag ett flertal vältränade killar i kallingar som dansade på bardiskerna. Kanske ett ställe att ta tjejgänget till?

Glassen som vi fick :)

Sydligaste punkten i USA.

Mitt brända knä!

Nu måste jag sova, upp tidigt imorgon för att dra ner på stranden. Vi måste nämligen checka ut senast 11.00.

Hur är det hemma?? Rapporter?

Puss ciao.

100412

Nu är vi nere i Key West. Vi bor på USAs sydligaste hotell faktiskt.
Jag har varit i KW förut när jag mindre men minns väldigt lite. Men wow vad fint det är!
Påvägen ner hade vi regn nästan hela tiden. När vi kommit till hotellet så gick vi ganska omgående ner till stranden då det var uppehåll (det är nästan 30 grader varmt trots att det är mulet) men efter att ha legat i en kvart kanske så kom regnet igen. Så vi satte oss i baren och tog ett par drinkar. Sedan kom solen fram och vi hann sola en liten stund vid poolen. Men klockan var närmare 18 på kvällen då så, så mkt färg har jag inte fått.. Det ska tydligen bli dåligt väder hela veckan. Bartendern sa att väderleksrapporten brukar se ut sådär, det kommer massa regn i kanske 20 minuter och sen spricker det upp och solen tittar fram. Bara hoppas att han har rätt.

Nu ikväll har det iaf varit väldigt fint väder. Vi åkte ner till marinan för att leta rätt på en bra seafood restaurang. Och ja, vi hittade en och fick ett perfekt bord över vattnet. Hur fint som helst. Lägger upp bilder så får ni se. Såg t.o.m en delfin simmandes i vattnet!

Såhär såg vädret ut påvägen hit.

Schysst väggmålning på en av restaurangerna :)

Jag på restaurangen. Mums!

Utsikt från bordet. Sjukt fint!

Nu måste jag ta och sova, är himla trött.. Hoppas allt är bra hemma. :)

Pusspuss

Andra dagen i Florida.

Precis hemkommen. Idag åkte vi till en galleria där det blev lite shopping. Köpte lite underkläder, en klänning, smink, rengöringsgrejer från Clinique (billigare här) och en strandväska. Kanske kan visa er fynden när jag kommer hem!
Efter shoppingturen åkte vi till Bank Atlantic Center där Florida Panthers tog emot Tampa Bay Lightnings. Denna gång köpte vi lite bättre platser på 25e raden (förra gången satt vi på 50 nånting..) men tyvärr var matchen en riktig skitmatch. Matchen gällde ju inget då det var sista matchen för säsongen och både Panthers och Lightnings har missat slutspel. Såg även på jumbotronerna att Rangers missade slutspel efter straffar :( Mycket tråkigt.
Iaf, Tampa vann matchen med 3-1 efter att ha gjort sista målet i tom bur.

Jag och min portion av pannkakor med nutella, bananer, jordgubbar och grädde på IHOP.

Slagsmål.

Auktion på matchtröjor i pausen. Högsta priset blev tillsut 4,500 dollar. Alltså ca 33.000 kronor! Målvakten Clemmensens tröja.

Pappa i ABSOLUT baren på matchen.

Denna amerikanska cowboy dansade vilt när han blev filmad :)

Klassiskt amerikanskt? Frieri!

Dagens shopping.

Nu ska jag strax sova, imorgon ska vi iväg tidigt. Vi ska då åka ner till Key West och USAs sydligaste punkt! Tyvärr verkar det bli regn. :(

Ha det bra, puss!

100411

Igår skrev jag såhär i mitt block:

Lyssnar på Yellow med mitt favoritband Coldplay, tittar ut genom det soliga flygplansfönstret och känner mig jävligt nöjd. Jag har tagit mig helt själv från Arlanda till New York, mellanlandat där och tagit mig vidare till planet jag sitter på nu. Med tidsbrist. Okej, ingen big deal för väldigt många men jag har växt. Ibland är livet bara för härligt. Florida, Miami, Key West - here I come. :)

Jenny, du behöver inte läsa höhö. Din resa verkade mycket jobbigare ;)

Ska nu fixa mig lite, dra iväg och shoppa lite och sen kolla på Florida Panthers - Tampa Bay.

Vi har för övrigt mulet här men ca 25 grader.

Hörs!

Sista kvällen

Åh, det är så mkt som måste fixas men nu tror jag att jag strax är klar.. men en sak stör jag mig sjukt mkt på. Och det är att jag inte lyckas få in fler listor från Spotify i iPoden. Har fått in två men nu hittar jag inte de andra jag vill ha in. SKIT.

Nu måste jag fan sova, något kommer jag glömma och det får jag väl leva med då. Bara jag inte glömmer pass och plånbok..

Imorgon drar jag till soliga Florida, och pappa har sin dator där så jag ska nog kunna uppdatera lite därifrån :)

Ha det så bra sålänge!

100408

Idag hade det varit min namnsdag, om inte mitt namn plockats bort från almanackan! Sen fyller min kära katt år idag som har försvunnit :( han sprang bort i somras och har inte setts till sedan dess.. han var ganska gammal så vet inte om han lever eller någonting. Plutten :(

Igår efter jobbet köpte jag mig en iPod touch. Så nu håller jag på att lägga över offline listor från Spotify. Tar en himla tid.. men kommer vara värt det när jag sitter på flyget i typ 15 timmar på lördag!
När jag skulle åka hem från Moraberg så fastnade jag i bilköer på motorvägen. Stod stilla på ett och samma ställe i två timmar. Tog till och med en tupplur bakom ratten haha. Men fan vad hungrig jag blev :P
Det visade sig att en långtradare hade krockat in i räcket på bron så de var tvungna att göra en besiktning för att se om bron skulle hålla för att släppa på trafik igen. Detta hände ju för inte alls längesen, mycket skumt.

Mamma har varit på besök här några dagar nu också men idag åkte hon hem till Norge igen. Blä, saknar henne redan ju..

Idag skulle jag ju tvätta och fixa massor tills jag åker men nu har jag gått och blivit sjuk igen. Kul kul.. eller inte.. Tog en ipren och åkte hem och duschade och satte på en tvätt iaf. Hoppas verkligen jag mår bättre imorgon så att jag kan fixa resten. Har liksom ingen tid kvar nu.. som alltid iofs. :P
Sedan åkte jag till Axa Sports Center där mitt älskade SSK tog en pinne mot AIK och därmed säkrade ES kontraktet även nästa säsong! Häääääärligt killar! Björn Bjurling satt strax bakom oss under matchen och när han skulle gå så klev han ner och "trängde" sig förbi oss, så jag gav honom en klapp på axeln och gratulerade. Han tackade och jag fick ett stort leende tillbaks. Hihi :D

Busy busy

Fullt upp nu. Åker ju till Florida på lördag och mkt ska hinna fixas. Igår efter jobbet kom Anna över och fikade lite, sen åkte jag till brorsan på fika. Idag var jag hos frissan efter jobbet, sedan bar det av till Expert, har bestämt mig för att köpa en Ipod touch men den var slut så jag åkte vidare hem till Katri. Fick middag och fika där och nu är jag hemma, har kollat klart på hockeyn som SSK förlorade i sudden mot Leksand. Nu måste jag verkligen sova för jag är tokigt trött, imorgon blir det jobb som vanligt sen måste jag nog träna och tvätta och på kvällen blir det besök hos brorsan igen :)

Helgen va för övrigt trevlig den också, jag, Katri och Rebecka drog ut på Femfemnoll, riktigt mycket folk. Hade planerat att dansa massor (fixa massa steg på stegräknaren..) men jag stod inte på dansgolvet en enda gång för man träffade så mkt folk och bara stod och pratade hela kvällen.

Det blev en snabb update det här.

Kram!

Skit.

SSKs första förlust i kvalserien kom idag :( Vi hade ledningen med 5-2 men resultatet i full tid visade 6-6... fyfan vad dåligt! Växjö avgjorde ganska snabbt i förlängningen även om SSK hade haft taktpinnen. Det kan vända snabbt i ishockey.. jaja hade faktiskt börja hoppas på vinst rakt igenom hela kvalserien hehe. Men nu blev det inte så, bara att köra på nästa match!

Jag har iaf varit och tränat idag, körde ett tungt pass på gymmet. Efteråt var jag helt skakig i benen.. skönt!

Förresten så skrev jag väl aldrig om mitt besök hos sjukgymnasten i onsdags? Det gick så jäkla bra, han var riktigt imponerad av mina förbättringar. Han sa till och med att han aldrig varit med om en så snabb förbättring sedan han började som sjukgymnast. Hur kul är inte det och höra?!

En övning som jag har fått klarade jag i 12 sekunder i december när jag var där första gången. Idag på gymmet klarade jag 3 minuter. Han sa att medel ligger ungefär på 2 minuter. Det värsta han någonsin sett klarade 5 minuter och det är personer som lever för träning. Alltså.. har jag inte blivit bra?! Dessutom sa han att han ser skillnad på min mage, wohoo resultat! Bara att fortsätta kämpa...

100402

Någon som blev lurad igår? Jag klarade mig faktiskt!

Idag vaknade jag runt nio och sen somnade jag om.. vafan vaknade ju inte förrän halv ett igen! Skit.

Tänkte snart dra hem och titta till lilla kissemiss och sen dra och träna lite. Är ju med i en stegtävling på jobbet, det går ut på att man är ett antal personer i varje lag som ska gå jorden runt på 80 dagar. Sen kan man även vinna resecheckar. Så nu gäller det att röra på sig.. På jobbet är det inga problem, igår gick jag nästan 17.000 steg men nu när det är helg är det värre.. jag har hittills gått 379. Hehe. (Kom ihåg att jag gick upp väldigt sent!).

Nu ska jag kila, vi hööörs!